کتابخانه عمومی قدس

کتابخانه عمومی شهرستان کنارک

کتابخانه عمومی قدس

کتابخانه عمومی شهرستان کنارک

کتابخانه عمومی قدس

این وبلاگ جهت آشنایی به کتابخانه وفعالیتهای آن ایجاد گردیده.
آدرس:شهرستان کنارک بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی جنب اداره تبلیغات اسلامی کنارک،کتابخانه عمومی قدس تلفن:05435380085

پیام های کوتاه
بایگانی

شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ق.ظ

۰

به میزبانی کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان؛«بت بزرگ» اثر محبوبه کلبعلی رونمایی شدکتاب «بت بزرگ» اثر محبوبه کلبعلی باحضور جمعی از مسئولان و نویسندگان استان در کتابخانه عمومی آیت الله کفعمی زاهدان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، با حضور محمد تقی اکاتی، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری؛ معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ حامد زارعی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان؛ سرهنگ علی کیخا، رئیس بسیج دانشجویی و محمد سالاری، مدیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان از کتاب «بت بزرگ» به قلم محبوبه کلبعلی، با حضور نویسنده اثر رونمایی شد. 

محمد تقی اکاتی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان، در این مراسم با گرامیداشت روز ۱۳ آبان گفت : ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم تبعید امام به ترکیه، حمله وکشتار وحشیانه دانشجویان دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی تسخیر سفارت را پایان استیلای آمریکا در ایران دانست و افزود: رد پای آمریکا در توطئه های چهل سال اخیر در ایران قابل مشاهده است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان، برگزاری جلسات معرفی کتاب را اقدامی فرهنگی نامید و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا نویسندگان و هنرمندان بومی و محلی به جامعه معرفی شوند.

وی در پایان خواستار برگزاری اینگونه مراسم در فرهنگسراهای حاشیه شهر شد و گفت: معرفی کتاب در حاشیه شهر می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه در این مناطق موثر باشد.

حامد زارعی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، نیز در این مراسم، ترویج کتابخوانی را یکی از رسالت های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور خواند و گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ مطالعه، معرفی نویسندگان بومی است.

وی افزود: یکی از معضلات موجود عدم شناخت جامعه از نویسندگان بومی است و برگزاری این گونه مراسم در شناساندن هنرمندان و شاعران و نویسندگان به جامعه موثر است.

زارعی افزود: اولویت کاری نهاد رونمایی و معرفی کتاب ها و منابع، تازه های نشر و کتاب های تازه خریداری شده است.

مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری زاهدان، نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران باب جدیدی در زیبایی شناسی هنر ایجاد کرده است و باعث ایجاد روحیه بیگانه ستیزی در میان هنرمندان شده است.

وی افزود: ما ایرانیان در طول تاریخ در برابر مداخله بیگانگان حساسیت داشته ایم و همواره تلاش کردیم تا تاثیر حضور بیگانگان را از فرهنگ خود بزداییم.

وی شاهنامه فردوسی را یکی از مفاخر ایرانیان دانست که از فرهنگ اصیل ایرانی در مقابل فرهنگ بیگانه صیانت به عمل آورده است.

سیاسر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا  می فرمایند «یکی از مظاهر شکست آمریکا این است که نتوانسته بر روی روحیه استقلال طلبی ملت ما و بر روی جوانان ما اثر بگذارد. شما ببینید امروز احساسات جوانان و نوجوانان ما در سرتاسر کشور استقلال طلبانه است. بعضی ها حتی به مبانی دینی خیلی پایبند نیستند اما نسبت به تسلط بیگانگان احساس مقاومت می کنند؛ این نشان می دهد که آمریکا علی رغم اینهمه تبلیغات و اینهمه تلاشی که انجام داده نتوانسته روی نسل جوان کشور ما اثر بگذارد. »

وی افزود: این حساسیت، برای هنرمندی که احساس دِین دارد، به نوعی زیبایی شناسی ایجاد می کند که در قالب شعر، تئاتر و فیلم تبلور پیدا خواهد کرد.

محبوبه کلبعلی، نویسنده کتاب «بت بزرگ» نیز در این مراسم گفت :هر چیز بهایی دارد و ما بهای آزادی و آزاده زیستن را با خون خود داده‌ایم.

وی افزود : کتاب «بت بزرگ» نماد یک تفکر است که گویا احساسات مردم را در دست گرفته اند و از ابتدای تاریخ با روش های مختلف و بت سازی سعی در استعمار مردم داشته است و اگر امروز ما برای خود برنامه ریزی مناسبی نداشته باشیم آنان از این خلاء ها استفاده می و برای ما مطابق میل خودشان برنامه ریزی می کنند.

وی در پایان گفت: این کتاب در سه بخش انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در غالب شعر تدوین شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۹
غلامحسین بلوچنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی