کتابخانه عمومی قدس

کتابخانه عمومی شهرستان کنارک

کتابخانه عمومی قدس

کتابخانه عمومی شهرستان کنارک

کتابخانه عمومی قدس

این وبلاگ جهت آشنایی به کتابخانه وفعالیتهای آن ایجاد گردیده.
آدرس:شهرستان کنارک بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی جنب اداره تبلیغات اسلامی کنارک،کتابخانه عمومی قدس تلفن:05435380085

پیام های کوتاه
بایگانی

آخرین مطالب

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف‌گذاری ارتقاء مطالعة مفید سعی در مطلوب‌تر کردن فضای کتابخانه‌ها دارد .با توجه به روندهای کنونی فناوری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که تغییرات سریعی را دامن می‌زنند، دغدغة آینده یکی از دل‌مشغولی‌های مدیران کتابخانه‌های عمومی است؛ اینکه آینده چه وضعیت‌هایی را رقم خواهد شد، (آینده‌های محتمل)، و اینکه تحقق چه آینده ای در حیطة نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است (آینده‌های ممکن)، و اینکه از بین اینها نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید کدام آینده را ترجیح بدهد (آینده مرجح)، ما را بر پیوند با مطالعات آینده پژوهی قرار می‌دهد.
لذا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر دارد با تبدیل تغییرات به فرصت، بیشترین بهره را ببرد. ایفای چنین نقش خطیری ایجاب می‌کند که از ایده‌های خلاقانة همة کسانی که به این مباحث علاقه‌مندند، اعم از کتابداران و غیر کتابداران استفاده کند.
در راستای تحقق این امر مسابقه‌ای با عنوان ایده‌های برتر آینده‌های کتابخانه‌های عمومی ایران تدارک دیده شده که امید می‌رود با استقبال گرم کتابداران، کتاب‌دوستان و اهالی قلم و همه مردم ایران روبه‌رو شود.
محورهای برگزاری مسابقات :
  • آینده کتابخانه های عمومی از منظر فعالیت ها و خدمات
  • آینده کتابخانه های عمومی از منظر تحولات حرفه ای
  • آینده کتابخانه های عمومی از منظر تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی
  • آینده کتابخانه های عمومی از منظر تحولات تکنولوژی
  • آینده کتابخانه های عمومی از منظر جنبه های فیزیکی
  • آینده کتابخانه های عمومی از منظر مدیریت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه به آدرسwww.libidea.ir مراجعه نمایید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۶
غلامحسین بلوچنیا
مدیر کل محترم امور کتابخانه های عمومی استان در سفری به شهرستان کنارک جهت افتتاح ایستگاه مطالعه مستقر در فرودگاه این شهرستانَ از کتابخانه عمومی قدس و کتابخانه مشارکتی شهید یاسینی بازدید نمودند . همچنین دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان نیز روز سه شنبه با حضور ایشان و فرماندار محترم برگزار گردید .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۱۷
غلامحسین بلوچنیا

خلاصه کتاب روی ماه خداوند را ببوس :

 

یونس دانشجوی سال آخر دکترا در رشته‌ی پژوهشگری اجتماعی، مراحل اولیه‌ی پایان‌نامه‌ی دکترایش را پشت سر می‌گذارد. پایان‌نامه قرار است تحلیل جامعه‌شناسانه‌ای از علل گرایش دکتر پارسا، به خودکشی باشد، اما همه‌ی درها برای گشودن این راز، بسته است. پارسا، استاد دانشگاه و با مادرش زندگی می‌کرده و ظاهرن مشکلی که دلیل بر خودکشی‌اش باشد، نداشته است. از طرفی پدر متمول سایه (نامزد یونس) گرفتن مدرک دکترا را شرط ازدواج یونس با سایه قرار داده است. سایه نیز پایان‌نامه‌ی فوق‌لیسانس خود را با عنوان مکالمات خداوند و موسی تهیه می‌کند. یونس که برای سایه الگوی خداشناسی و دینداری و ایمان است، تمام وجودش را شک به وجود خدا فرا گرفته و درد و رنج‌های موجود در دنیا هر دم بر شک او می‌افزاید و صحبت‌های آرام‌بخش دوستش علی‌رضا هم تأثیر چندانی بر ناآرامی ناشی از دوری او از خدا ندارد. سایه وقتی متوجه این شک می‌شود، درهم می‌شکند. یونس با دو تن از دانشجویان پارسا آشنا می‌شود که به تدریج راز خودکشی دکتر را برای او برملا می‌کنند. دکتر پارسا عاشق دختری به نام مهتاب شده بود و تحمل این عشق افلاطونی برای وجود منطق‌باور او امکان‌پذیر نبود و زیر بار این فشار از پا درمی‌آید. درست زمانی که یونس در مکالماتش با مهتاب و دوست او پی به راز زندگی دکتر پارسا می‌برد، سایه نیز با تمام عشقی که در روابط آن‌ها موج می‌زند، او را ترک می‌کند. سایه اعتقاد دارد بین عشق به یونس و عشق به خدا باید یکی را انتخاب کند و به گفته‌ی خودش او دومی را برمی‌گزیند.

    روی ماه خداوند را ببوس، رمانی است واقعیت گرا، در بیست بخش، که در سال هفتاد و نه به چاپ رسیده است. درونمایه از نوع عقاید و مبتنی بر جدل است. زاویه دید من راوی است .
    شخصیت های روی ماه خدا را ببوس , ضمن اینکه گرفتار روزمرگی های زندگی امروز هستند، در اندوهی بزرگ و در سایه مرگ و ترس از آن، دست و پا می زنند. مرگ همه جا و همیشه در کمین آن ها است . اندوه آن ها را رها نمی کند. در جاهایی از داستان تفکرات هستی شناسانه دکتر علی شریعتی آمده و حتی نام کتابهایش برده شده (از کجا آغاز کنم؟ چه باید کرد)
    روی ماه خداوند را ببوس، بعد از چند صفحه، با گره داستان شروع می شود.  در این کتاب نویسنده سؤالات زیادی را در قالب گفتگو وجدل، مطرح می کند و جواب هایی هم می دهد، اما آیا خواننده همه جواب، یا جواب قانع کننده را گرفته است؟ پیرنگ داستان باز است و نظم طبیعی حوادث در آن غالب است. در پیرنگ باز همانگونه که می دانیم به سؤال ها یا جواب داده نمی شود و یا جواب قطعی داده نمی شود. در این داستان نیز چنانکه ذکر شد پیرنگ در نقطه گره گشایی، و در بخش رابطه علت و معلولی جا نمی افتد و گره گشوده نمی شود.    

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۳۱
غلامحسین بلوچنیا

همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولین شهرستان کنارک از اولین ایستگاه مطالعه این شهرستان پرده برداری شد .اسفندیارزید آبادی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت گفت : یکی از راههای افزایش سرانه مطالعه افزایش زیر بنای کتابخانه ها می باشد که در حال حاضر و با توجه به امکانات موجود دسترسی به این امر میسر نمی باشد درهمین راستا وبه منظور توسعه فرهنگ  کتاب و کتابخوانی  نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرای طرح ایستگا ههای مطالعه را با کمترین فضا وخدمات زیاددر دستور کار خود قرار داد  . زید آبادی با اشاره به افتتاح اولین ایستگاه مطالعه در شهرستان کنارک گفت : این سازه با 10هزار جلد کتاب شارژ شده است و مسافرین می توانند کتب مورد علاقه خود را انتخاب و در مدت زمانی که در سالن انتظار به سر می برند مطالعه نمایند . همچنین افراد می توانند کتاب مورد نظر خود را از قفسه برداشته و در طی مسیر مطالعه و پس از رسیدن به مقصد به یکی از ایستگاههای مطالعه درسراسر کشور ویا هر یک از کتابخانه های تحت پوشش نهاد تحویل دهند . وی در پایان با بیان اینکه تا کنون 14 ایستگاه در استان راه اندازی گردیده است اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال این تعداد به 32 ایستگاه  افزایش یابد .   

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۱۴
غلامحسین بلوچنیا